06-23 97 61 01 info@mavintraining.nl

MAVIN training & coaching geeft zicht op verandering!

Deze blogpagina geeft informatie en tips over leidinggeven en meer!
Schrijf je in voor de GRATIS nieuwsbrief van MAVIN

Rust in roerige relaties

‘Ze leunen compleet op mij! En als het mis gaat, krijg ik de schuld!’, vertelde een jonge erfbetreder mij. Hij was een half jaar in dienst bij zijn werkgever, waarbij hij advies geeft aan veehouders.man en vrouw in conflict

Wat was er gebeurd? Hij had een advies uitgedraaid en achtergelaten bij zijn klant, de veehouder X. Die had dat advies letterlijk overgenomen en niet erop gelet of het logisch was. Er was een fout in het advies geslopen en de gevolgen voor zijn vee waren negatief. De werkgever van de jonge erfbetreder heeft de schade netjes vergoed, maar het vertrouwen bij veehouder X was weg. Lees meer…

De geheimen van agrarische coaching

geheimenDe agrarische sector is een apart wereldje. Als je zelf agrariër of erfbetreder bent, hoef ik je daar niets over te vertellen. En jij mij niet. Dat is alvast het eerste geheim van de agrarisch coach en agrariërs: ze begrijpen elkaar. Maar dat is nog niet alles …

Het gezicht van m’n gesprekspartner is vaak één groot vraagteken als ik vertel wat ik doe. Laatst had ik weer eens beet op een mooie zomeravond.  ‘Oh?’ zegt de hip uitziende dertiger terwijl ze het voor zichzelf nog even herkauwde: ‘agrarisch coach, dus. Is dat iets anders dan gewoon coach?’ Lees meer…

De kracht van kwetsbaarheid & trakteren

5-jarig jubileum MAVIN training & coachingWie jarig is trakteert!

5 jaar geleden stapte ik naar de Kamer van Koophandel voor oprichting van mijn bedrijf. Daarom ontvangen alle klanten (zowel bestaande als nieuwe klanten) die deze maand (tot en met 31 juli 2017) ‘n coachingsgesprek boeken 1 uur GRATIS coaching, naast ‘n gratis kennismakingsgesprek! Heb je hiervoor interesse, neem dan contact op. Let op dit geldt zolang er plek beschikbaar is in mijn agenda. Wees er dus snel bij!

Lees meer…

Hoe ik als junk afkickte*

uitgestoken hand van liefdejunkIk moet iets bekennen: ik ben heel lang verslaafd geweest. Niet aan drugs of alcohol, nee, ik was een liefdesjunk*. Ik kon niet zonder complimentjes en goedkeuring van anderen. Het leek wel op een syndroom van altijd aardig gevonden willen worden. Natuurlijk is er niets mis met vriendelijk doen en aardig zijn. Tot op zekere hoogte. Wanneer wordt die behoefte aan bevestiging ongezond? En wat maakte dat ik kon afkicken? Lees meer…

Hoe goed is perfect?

Boer Wim aan de telefoonIedereen heeft ze, maar niet iedereen herkent ze: belemmerende gedachtes en vastzittende overtuigingen. Dat je nooit goed genoeg bent, bijvoorbeeld. Dit soort gedachten over perfect moeten zijn, zijn onbewust de oorzaak van nare gevoelens die je gedrag negatief beïnvloeden. Bewustwording is de eerste stap. Lees meer…

Waarom je geen redder moet (willen) zijn

redderVincent Bakker redde onlangs 2 kleine kinderen uit een brandende auto. De 26-jarige servicemonteur werd terecht door alle media in het zonnetje gezet. Redders zijn helden! Alleen sommige situaties lenen zich niet om een redder te zijn. Als je gaat redden in een niet-panieksituatie krijg je juist drama in plaats van dat je dit weet te voorkomen. Lees meer…

Misverstanden voorkomen, hoe doe je dat?

blij of boosAls ondernemer heb je met veel partijen te maken. Goed samenwerken is vaak een hele kunst. Al snel zijn er dingen gezegd of geschreven die bij de ander verkeerd landen, met alle gevolgen van dien.  

‘Ik kan mijn gevoel maar beter voor mij houden, want ik schiet er niets mee op’. Zo denken veel mensen. En ze hebben niet altijd ongelijk. Het maakt namelijk veel uit hoe je je gevoel uit. Een voorbeeld uit de praktijk. Lees meer…

Spring eruit, wees jezelf!

jezelf zijnAls ondernemer moet je veerkrachtig zijn. Maar wat is veerkracht? Het betekent dat je de juiste instelling én innerlijke kracht hebt om de confrontatie aan te gaan met de uitdagingen van je leven. Ook als die uitdagingen soms overweldigend lijken. Wat telt, is niet wat er met je gebeurt, maar hoe je erop reageert! Lees meer…

Wat leer je als doelgerichte ondernemer van je medewerker?

Naamloos-1Van een vrouw, Ellen*, hoorde ik laatst het schrijnende verhaal dat haar leidinggevende Gijs* enkel via briefjes met haar communiceert. Ze werkt al meer dan 30 jaar voor het bedrijf S. Eerst was de vader van haar huidige leidinggevende de baas en nu had hij het stokje overgedragen aan zijn zoon. Ze vertelde me dat Gijs zijn manier van leidinggeven anders was. Hij ging als een olifant door een porselein kast. De druppel voor Ellen:  ze moest opeens op andere tijden gaan werken! En dat bericht kreeg ze te horen óf beter gezegd te lezen via een e-mail. Ze had altijd met veel plezier hard gewerkt bij het familiebedrijf. Iedereen binnen het bedrijf houdt van aanpakken. Maar de zoon lijkt wel één die houdt van grote stappen, snel thuis. Ze mist erkenning van haar werkervaring en betrokkenheid bij wat haar als persoon drijft. Ze vindt haar nieuwe baas kortzichtig. Lees meer…